Σάββατο, Απριλίου 18, 2009

Καλό Πάσχα σε χορτοφάγους τε και κρεατοφάγους.

Η κουβέντα σ' ένα καφέ της Αστόριας. Μεγάλη Τετάρτη απόγευμα. Που θα κάνουμε Πάσχα, ποιος σουβλίζει, ποιος χασάπης έχει πιο καλό κρέας, το γνωστό δίλημμα αρνάκι η κατσικάκι, μυστικά για μαγειρίτσα και άλλα παρεμφερή που όξυναν την έλλειψη ζωικών πρωτεϊνών ιδιαίτερα στους νηστεύοντας κατά τας πατροπαράδοτες παραδώσεις. Κάπου εκεί πετάγεται ένας απ΄την παρέα, κάθε παρέα έχει έναν, και δηλώνει: “Εμείς είμαστε βετζιτέριανς, θα φάμε σούπα με τόφου και το Πάσχα ένα λόουφ από χορταρικά. Αυτή την Πασχαλινή την κρεατοφαγία τη βρίσκω πολύ αντιχριστιανική. Πως μπορείτε να γιορτάζετε την Ανάσταση σκοτώνοντας και τρώγοντας κάτι που πριν λίγο ζούσε σαν κι εμάς”. Τάδε έφη κι έφυγε εκνευρισμένος χωρίς καν να μας δώσει την ευκαιρία αντιλόγου και συζήτησης. Αλλάξαμε κουβέντα και μερικοί νομίζω αισθάνθηκαν άβολα. Αργότερα, οδηγώντας προς το σπίτι σκεφτόμουν τα λόγια του φίλου μας του “βετζιτέριαν” και εκνευρίστηκα. Δεν με πείραξε που είναι χορτοφάγος. Γούστο του καπέλο του και μπράβο του. Η χορτοφαγία αν γίνεται σωστά μπορεί να είναι ευεργετική στον οργανισμό. Αυτό που με πείραξε είναι αυτό που κάνουν όλοι όσου θέλουν να επιβάλουν τα πιστεύω τους δια της βίας. Γιατί κύριε το να ακολουθείς τη χορτοφαγία και να προσπαθήσεις να μας πείσεις για τα θετικά ατού του τρόπου ζωής με επιχειρήματα επιστημονικά , μελέτες και διαιτητικά πορίσματα είναι θεμιτό και μια ευκαιρία για καλή κουβέντα. Το να χαρακτηρίζεις όμως μία ομάδα ανθρώπων με επίθετα μόνο και μόνο επειδή ακολουθούν την ανθρώπινη φύση, είναι ιδεολογική χρεωκοπία. Στη ζωικό βασίλειο μερικά ζώα είναι χορτοφάγα και μερικά σαρκοφάγα. Ο άνθρωπος είναι σαρκοφάγος. Όποιος έχει πρόβλημα μ΄αυτό μπορεί να γράψει στη φύση, στον Θεό στον Αλλάχ , στο μέγα τέκτονα, η όπου τέλος πάντων πιστεύει. Και όσοι πιστεύουν στην θειότητα του Χριστού και την μεταφυσική πλευρά της βίβλου, ξέρουν πως η κρεατοφαγία δεν είναι αντιχριστιανική καθώς ο ίδιος ο Χριστός έτρωγε ζώα. Το πρόβλημα που έχω είναι με την μερίδα των χορτοφάγων που χρησιμοποιούν βία για να μας πείσουν για την ορθότητα των απόψεων τους. Και η βία δεν είναι μόνο φυσική, είναι και ψυχολογική και λεκτική. Ιδεολογικά χρεοκοπημένες οργανώσεις τύπου PETA* που αντί επιχειρημάτων πετάνε κόκκινες μπογιές σε γουνοφόρες κυρίες δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στο σκοπό τους. Και ο φίλος με τα περί αντιχριστιανικού Πάσχα κηρύγματα δεν απέχει και πολύ απ τις μεθοδολογίες της PETA. Καλό Πάσχα φίλε με τα χορταράκια σου, Καλό Πάσχα και σε μας του υπόλοιπους με τα κοψιδάκια μας και τα κοκορετσάκια μας. Και του χρόνου.


*People for the ethical treatment of animals



1 σχόλιο:

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Νομίζω ότι είσαι πολύ αυστηρός με τον φίλο σου μιας και η βία του ήταν μόνο (με ή χωρίς εισαγωγικά) λεκτική. Προσωπικά είμαι πωρωμένος σαρκοφάγος παρόλο που είναι πιθανόν να πληρώσω αυτή την επιλογή μου μελλοντικά.